Communicatietraining

Stelt u zich eens voor: u kunt in uw gesprekken op een duidelijke en conflictloze manier uw ideeën, gevoelens en punten naar voren brengen. Dat u prettig en helder communiceert en daarbij bewust contact maakt. U zelfs een klimaat van wederzijds respect en vertrouwen weet op te bouwen. U gesprekken op een prettige manier weet te sturen. Wat zou dat u waard zijn!
Wanneer de bovenstaande beschrijving  u aanspreekt, dan is deze training Communicatieve Vaardigheid echt iets voor u.

 

Voor wie?
Deze training is bedoeld voor diegenen die hun communicatieve vaardigheden willen optimaliseren.

 

Doelstelling
In deze training leert u hoe u tijdens gesprekken en bijeenkomsten uw belangen op een conflictloze manier naar voren kunt brengen. U leert om te gaan met tegenwerpingen en weerstanden. U leert uw gesprekspartner(s), door observatie en luisteren, te begrijpen en hoe u kunt aansluiten op hun communicatie. In deze training leert u dat de basis voor succes, het opbouwen van relaties en balans, bewuste communicatie is.

 

Inhoud en werkvormen
Na deze training heeft u geleerd en ervaren hoe u optimaal en bewust kunt luisteren en communiceren. In de training komt aan bod:

  • Hoe communiceer ik, wat is het effect van mijn gedrag
  • De verschillende communicatievormen (h)erkennen
  • Communiceren met overtuiging en passie
  • Een heldere strategie naar wederzijds commitment
  • Communicatie, omgaan met conflicten, weerstanden en tegenwerpingen
  • Ik-specifiek communiceren

 

Uitgangspunten 
De uitgangspunten van dit programma zijn:

  • Het programma duurt 2 dagen
  • De groepsgrootte is maximaal 12 personen
  • De nadruk ligt op oefenen en nabespreken van behandelde theorie
  • Tijdens de tweede cursusdag wordt geoefend met een professionele acteur